Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Блогрол
1. Виртуална духовна библиотека
2. Сайт на в-к "Лечител"
3. Природна медицина-сайтът на д-р Пашкулев
4. Бъди щастлив
5. Радиестезия, хомеопатия, пирамиди
6. Всичко за билките-първа част
7. Всичко за билките-втора част
8. Всичко за билките-трета част
9. Всичко за билките-четвърта част
10. Полезни съвети
11. Сайт с Художествени снимки от Карибите и Канада.
12. Сборен постинг на снимки от други държави-проект на Петя
13. снимки от Родопите-2 част-проект ня Джулия Бел
14. България в снимки-проект на julia13
15. Снимки от Пирин-проект на Джулия Бел
16. Какво сме дали на света
17. Снимки на планини в България-първа част-проект на Джулия Бел
18. Снимки от Рила-проект на Джулия Бел
19. снимки от планини в България-2 част-проект на Джулия Бел
20. снимки от градове и села в БГ-проект на Джулия Бел
21. Снимки от църкви и манастири в България, проект на Джулия Бел
22. Снимки от Родопите-проект на Джулия Бел
23. Снимки от света-мои постинги
24. Снимки от планини в България-проект на Джулия Бел-трета част
25. Снимки от градове и села-втора част-проект на Джулия Бел
26. Притча за скорпионите
27. Билколечение
28. билкосъбиране
Постинг
02.01.2012 12:12 - Змийска хурка (Arum maculatum L.)-лек при хемороиди и не само
Автор: kasnaprolet9999 Категория: Хоби   
Прочетен: 45675 Коментари: 22 Гласове:
41

Последна промяна: 18.07.2015 16:49

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg


Сигурно си мислите, че само вашите баби са предели с хурки. Нищо подобно, моите приятелки змиите преди много години ми показаха техните змийски хурки. Вижте ги как изглеждат:

image

Синоними
. Змиярник, змийски лапад, зайчи лапад, змийско грозде.

Разпространение: Из цялата страна. Расте в сенчести гористи места.

Използваема част: Грудките на растението в свежо състояние.

Химичен състав: В грудките се съдържа зачително количество поли-захариди, флавоноиди, кумарини, скорбяла, етерично масло, сапонини, алкалоиди и др.

image

Описание: Змийската хурка е многогодишно тревисто растение с малко яйцевидно или цилиндрично грудковидно коренище. Стъблото му е синкаво, разклонено, гъсто облистено, пълзящо или  възходящо, голо или с немного меки власинки, достигащо на височина до 40 см.

 

Листата на змийската хурка са последователни, стреловидни или кониевидни, напръскани с червено-кафяви петна, целокрайни, заострени на върха и завършващи с дълги бели власинки. Листата са с дълги, тънки дръжки, разширяващи се в основата във форма на влагалище и обгръщащи стеблото. Цветовете на змийската хурка са дребни, еднополови, събрани в горната част на цветоносното стъбло в съцветие кочан. Женските цветове са разположени в долната част на съцветието, мъжките са над тях, а най-отгоре са разположени  стерилни цветове с форма на нишковидни придатъци. Съцветието завършва с тясно-линеен жълт или виолетов придатък с дължина до 7 мм и ширина до 3 мм.Чашката им се състои от 2 жълто-зелени листчета, венчето е четирилистно, ярко­жълто с многобройни тичинки и  горен яйчник.


image


Плодът на змийската хурка е оранжево-червена сочна ягода.

Приложение: При ларингити, бронхити, фарингити, гастрити, язва на стомаха и дванадесетопръстника, колити, хемороиди, пясък в бъбреците, възпаление на бъбречните легенчета, чернодробни заболявания и неврози . В народната медицина се използва за лечение на подагра, псориазис, миома и кисти на яйчниците.

image

 

Начин на употреба: Парченца от свежата сурова грудка се увиват в тесто на големина колкото царевично зърно и се вземат по едно 2 пъти на ден. При хемороиди и неврози ефектът от това лечение не закъснява. Като студен извлек се приготовлява по следния начин: нарязани грудки се киснат една нощ в студена вода в съотношение 1:100. Пие се по 1 ракиена чашка 2 пъти на ден преди ядене.
Внимание: Билката е отровна и трябва да се спазва точно дозата и да не се пие продължително време, по възможност след консултация с лекар-фитотерапевт.

image

Моят опит: Навремето, когато децата ми бяха ученици и често боледуваха от грипни заболявания, д-р Пашкулев, който е фитотерапевт и се занимама с хомеопатия, ми даде спиртен извлек от пресна грудка от змийска хурка. Препоръча   лечение с нея-по 10 капки три пъти дневно, половин час преди ядене. В резултат на това лечение грипните и респираторните заболявания на горните дихателни пътища бързо отзвучаваха. Лечението продължаваше 7 дена. Направи ми впечатление, че след лечение на тези заболявания с тази билка, децата дълго време не боледуваха. Това показва, че тя има заздравяващ ефект и имунната система укрепва.

image

Още инфо вижте тук:
bilkolechenie-zdraveotprirodata.blogspot.com/2011/12/arum-maculatum-l.html

Снимките съм взела от различни места в нета.
Който иска да направи някаква справка за друга билка, да кликне тук: http://kasnaprolet9999.blog.bg/lichni-dnevnici/2009/08/25/vsichko-za-bilkite-na-edno-miasto.385571 или http://kasnaprolet9999.blog.bg/hobi/2010/08/17/.499250










Гласувай:
41



1. alexs - Mnogo polezen posting ! Bravo !
02.01.2012 12:24
Mnogo polezen posting ! Bravo !
цитирай
2. mrazekoff - Преди много години
02.01.2012 13:26
ме посъветваха да настържа грудки от змийска хурка и да ги смеся с мед. Всеки ден да взимам по една супена лъжица на гладен стомах.... Рецептата беше за лечение на екзема..... Беше много люта субстанция. За съжаление не почувствах никакъв резултат, но единственото, което си спомням от всичко това е лютивия вкус....
Благодаря ти, Невена, че ми припомни за тази билка.
Хубава и успешна нова година ти пожелавам!!!!
цитирай
3. stela50 - Интересен и полезен постинг , Късна Пролет ...както винаги .
02.01.2012 13:41
Не ми беше познато това растение ,благодаря ти .
Да е здрава , мирна и честита , добра и благодатна Новата година...
Поздрави и сърдечни пожелания !
цитирай
4. kasnaprolet9999 - Mnogo polezen posting ! Bravo ! ...
02.01.2012 18:24
alexs написа:
Mnogo polezen posting ! Bravo !


Благодаря за оценката ЧНГ-да бъдем мъдри като змиите и здрави като сибирски мечки.
цитирай
5. kasnaprolet9999 - ме посъветваха да настържа грудки ...
02.01.2012 18:28
mrazekoff написа:
ме посъветваха да настържа грудки от змийска хурка и да ги смеся с мед. Всеки ден да взимам по една супена лъжица на гладен стомах.... Рецептата беше за лечение на екзема..... Беше много люта субстанция. За съжаление не почувствах никакъв резултат, но единственото, което си спомням от всичко това е лютивия вкус....
Благодаря ти, Невена, че ми припомни за тази билка.
Хубава и успешна нова година ти пожелавам!!!!


Не видях някъде да пише, че лекува екзема, може би силата й не е при лечение на такова заболяване, въпреки че щом като се повлиява псороазис от нея би трябвало и на теб да помогне. ЧНГ-да бъдем мъдри като змиите и здрави като сибирски мечки.
цитирай
6. kasnaprolet9999 - Не ми беше познато това растение, ...
02.01.2012 18:43
stela50 написа:
Не ми беше познато това растение ,благодаря ти .
Да е здрава , мирна и честита , добра и благодатна Новата година...
Поздрави и сърдечни пожелания !


Честно казано то и аз не знаех как изглежда, само съм го ползвала както съм описала горе. Намерих снимки от нета, а идеята за тази билка ми дойде от Румен, който е написал в блога си за нея-линка билколечение, който съм ви дала в края на постинга. Намерих и още инфо и като прибавих моя опит се получи по-пълна информация за змийската хурка.
цитирай
7. desilazarova - Честита Нова година! Благодаря ти ...
02.01.2012 18:48
Честита Нова година! Благодаря ти за чудесния и полезен постинг! Бях чувала за това растение, но не бях го виждала! ще те чета и тази година с удоволствие!:)
цитирай
8. kasnaprolet9999 - desilazarova
02.01.2012 18:57
ЧНГ. Благодаря ти за оценката и за желанието да ме четеш. Има един проблем с билковите постинги, вече ви разказах за почти всички билки, които познавам. Останаха няколко, но още не съм ги снимала. Така че ще намаля тези постинги. Имам една идея относно непознатите билки, които отсъстват в повечето билкови книжки и сайтове, но имам една мно...ого стара книжка с тяхно описание. Още е в проект тази идея и я обмислям.
цитирай
9. bven - Честита , весела и щастлива нова година, Невена!
02.01.2012 20:20
НОВА ГОДИНО, ДОБРЕ СИ ДОШЛА!
ВЛЕЗ ТИХО ПРЕЗ ВРАТАТА
И БЪДИ КЪМ НАС ДОБРА!
ДАЙ НИ ЗЛАТНО ЖИТО,
БИСТРА ВОДА В РЕКИТЕ,
ХУБАВИ И БЛАГИ МИСЛИ В ДУШИТЕ
И КРИСТАЛНО СВЕТЛИ ЧУВСТВА
ЗА СТРЕМЕЖ КЪМ ВИСИНИТЕ!
НЕКА ДА ЖИВЕЕМ БРАТСКИ
И ЩАСТЛИВО НА ЗЕМЯТА
ДА ТВОРИМ ДОБРО ЗА ВСИЧКИ
И ДА СЛАВИМ НА БЪЛГАРИТЕ ИМЕНАТА!
цитирай
10. kasnaprolet9999 - bven
02.01.2012 23:29
Честита Нова година мила, а тя наистина влиза тихо през вратата и носи много неща, само ние дето не можем да ги опазим. В Добруджа се слагат сонди за проучване за шистов газ и ние нехаем, а после искаме бистра вода и златно жито. Само с мечти и благи мисли в душите не става. Трябва наистина всеки на своето място да твори добрини за всички, за да живеем щастливо на земята и да славим на българите имената. Поздрави за хубавото обръщение към всички българи.
цитирай
11. erato7 - Неви, благодаря ти за изключително ...
03.01.2012 11:33
Неви, благодаря ти за изключително полезния материал!
цитирай
12. tili - ЧНГ
03.01.2012 11:34
на горската фея и всичките и джудженца:)))

цитирай
13. sparotok - интересно растение
03.01.2012 16:24
Интересно растение! Не съм се докосвал до него защото съм чувал, че е отровно, изобщо не знаех, че се ползва в народната медицина...Сега вече знам:)

Поздрави!
цитирай
14. pisatelkata - Щастлива и успешна нова година!
03.01.2012 16:38
Щастлива и успешна нова година!
цитирай
15. kasnaprolet9999 - Неви, благодаря ти за изключително ...
03.01.2012 17:33
erato7 написа:
Неви, благодаря ти за изключително полезния материал!


Радвам се, че ти хареса.
цитирай
16. kasnaprolet9999 - на горската фея и всичките и джуд...
03.01.2012 17:34
tili написа:
на горската фея и всичките и джудженца:)))



Честита да е и на теб и да дойдеш някой ден до тази къщичка.
цитирай
17. kasnaprolet9999 - Интересно растение! Не съм се до...
03.01.2012 17:36
sparotok написа:
Интересно растение! Не съм се докосвал до него защото съм чувал, че е отровно, изобщо не знаех, че се ползва в народната медицина...Сега вече знам:)

Поздрави!


Отровните растения са най-лечебни, но трудно се улучва дозата и трябва да се подхожда много внимателна. Поздрави!!
цитирай
18. kasnaprolet9999 - Щастлива и успешна нова година!...
03.01.2012 17:37
pisatelkata написа:
Щастлива и успешна нова година!


Благодаря, да ти е честита и на теб, много здраве, любов и късмет.
цитирай
19. yotovava - Хехе
03.01.2012 18:20
радвам се, че му научих името, имам го фотнато.

Честита нова година
Валя
цитирай
20. kasnaprolet9999 - Честно казано то и аз не знаех как ...
04.01.2012 10:55
Честно казано то и аз не знаех как изглежда, само съм го ползвала както съм описала горе. Намерих снимки от нета, а идеята за тази билка ми дойде от Румен, който е написал в блога си за нея-линка билколечение, който съм ви дала в края на постинга. Дай ми линк от постинга, ако си го публикувала тук.
цитирай
21. arachnaarachna - Ще внимавам когато по горски пол...
05.01.2012 07:46
Ще внимавам когато по горски полянки минавам,защото вече ценни билки чрез теб познавам!:)Гуш!
цитирай
22. kasnaprolet9999 - arachna
05.01.2012 13:55
Значи ти е харесала бърлогата на водния дракон:)))
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: kasnaprolet9999
Категория: Лични дневници
Прочетен: 15317005
Постинги: 846
Коментари: 16439
Гласове: 41664
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031